Agencja marketingowa to firma zajmująca się usługami marketingu i reklamy. Jej zadanie polega na wypromowaniu produktów przedsiębiorstwa, wyrobieniu marki oraz pozyskaniu nowych klientów. Często takie usługi są przekazywane na zasadzie outsourcingu, czyli poprzez wydzielenie pewnej części działalności na zewnątrz przedsiębiorstwa, w celu skupienia się na głównej działalności.

Agencja social media – MondayPR

Wyróżniamy takie agencje marketingowe jak agencje reklamowe zajmujące się projektowaniem reklam do TV, prasy. Ich zadaniem jest wyłącznie tworzenie reklam, banerów i billboardów, czyli grafiki. Kolejny przykład agencji marketingowej to MondayPR zajmująca się kontaktami z mediami. Jej celem jest kształtowanie dobrego wizerunku na zewnątrz firmy.agencja social media - MondayPR Sama działalność skupia się na kontakcie z mediami(wyznaczenie rzecznika prasowego). Dobra usługa w sytuacji, gdy przedstawiciele firmy nie mają czasu na kontakty z mediami bądź jest to dla nich stresujące. Kolejna agencja to agencja social media zajmujące się komunikacją firm w social media. Agencja social media zajmuje się  kreowaniem wizerunku firmy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter. Ponadto do zadań agencji należy tworzenie fanpage, czyli strony konkretnych firm, mających reklamować ich działalność. Ostatni rodzaj agencji to agencje eventowe od organizacji wydarzeń. Zajmują się tylko organizacją ważnych imprez dla przedsiębiorstwa jak np. konferencje lub imprezy integracyjne. Wybór specjalizacji agencji zależy tylko od danej organizacji, która szuka rozwiązania bądź pomocy przy swoim problemie. Po sprecyzowaniu potrzeb przedsiębiorstwa będzie wiadomo czy ma to być agencja PR czy też agencja social media. Dobrą opcją jest także współpraca ze specjalistą, który pomoże przy rozwiązywaniu konkretnych problemów.

Kategorie: Reklama