Firmy handlowe muszą stosować wiele zabiegów, w celu zwiększenia liczby klientów. Zwłaszcza, że ich ilość rośnie nieproporcjonalnie do zapotrzebowania na zakupy. Rynek sprzedaży jest bardzo nasycony dlatego każdy pomysł który wyróżni nasz sklep będzie bardzo potrzebny.

Rozdawane przypinki

przypinkiDobrym rozwiązaniem jaki zastosował pewien sklep spożywczy było rozdawanie prezentów jako dodatek do każdych zakupów, których kwota przekraczała pięćdziesiąt złotych.. Rożne były na to pomysły, jednak najbardziej trafne okazały się fotomagnesy. Na ich powierzchni były wydrukowane dane firmy i reklama jakiegoś produktu. Ludzie chętnie przyjmowali podarunki, uważali, że magnesy są użyteczne. Często kiedy brakuje im mała kwota do tego, żeby otrzymać magnes dobierają jakiś produkt. Jak widać był to naprawdę dobry chwyt reklamowy zastosowany przez właścicieli sklepu. Wpadli oni na pomysł, że zróżnicują kwoty zakupów, za które klienci będą dostawać upominki. Dlatego właśnie wprowadzono, że za zakupy w kwocie powyżej trzydzieści złotych rozdawane będą przypinki. Okazało się, że również takie rozwiązanie powodowało u klientów zadowolenie. Przypinki przedstawiały już nie tylko dane sklepu ale również jakiś ciekawy cytat, dlatego stanowiło to dla klientów miłą niespodziankę. Natomiast, dla tych, którzy wybrali produkty już ponad sto złotych przeznaczony był kubek ze zdjęciem.

Oczywiście na kubku było zdjęcie sklepu z jego wszystkimi danymi. Ten pomysł również spotkał się z duża aprobatą. A prowadzone w sklepie statystyki wykazały dość spory wzrost sprzedaży. Takie właśnie rozwiązania budują dobrą opinię o firmie i powodują, że klienci o niej pamiętają.